lørdag 13. desember 2014

Julete kobberting

Jeg har lett litt på nettet igjen og denne gangen etter julete ting i kobber. For kobber er trendmaterialet fremfor noen nå. Og har vært det en stund. Jeg er bare litt sen og utrendy.
Kobber er flott. De som bruker mye kobber som materiale er rørleggere og midt i all kobbertenkningen kastet jeg meg over en rørlegger her en dag. Han satte meg inn i rørdimensjoner på kobber-rør og jeg på min side passet på å fortelle han at hvis han byttet ut gamle kobber-rør, så kunne han lage noe fint av de. Han var faktisk ikke uinteressert. 
Kobber er et dyrt materiale og populært på gjenvinningsmarkedet. Så ikke la kobberet ditt ligge ubevoktet. 
Her noen julete produkter i kobber.

Stjerneranke fra Miniaturdesign

En røff adventstake i kobber fra Konstsmide. Selges i nettbutikken Designbelysning.
Selv liker jeg best det røffe utseendet på kobberproduktene, som denne fra Daniella Witte.

Les mer om Daniella Witte i m o p p e g u r i sitt tidligere innlegg om henne her
Og - har du en rørlegger til mann, kan du ønske deg kobberlysestake til jul! 

Ingen kommentarer: